پیوند-استخوان-قبل-از-ایمپلنت-دندان

پیوند-استخوان-قبل-از-ایمپلنت-دندان


پیوند استخوان دندان برای ایمپلنت

پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان همیشه الزامی نیست. هنگامی که فردی با سلامتی عمومی مناسب، به دلیل بیماری پریودنتال، آسیب دیدگی یا عفونت‌ها و سایر عوامل دندان خود را از دست‌می‌دهد، ایمپلنت دندان یک راه حل عالی، ایمن و طولانی مدت برای جایگزینی دندان از دست‌رفته به حساب‌می‌آید. ایمپلنت دندان، به معنای کاشت یک ریشه دندان مصنوعی با ویژگی بسیار شبیه به دندان واقعی در محل دندان از دست رفته‌است. تمامی این مراحل توسط یک متخصص دارای مجوز در زمینه جراحی پریودنتولوژی و جراحی کاشت دندان انجام می‌گیرد.

جراحی ایمپلنت دندان

عمل جراحی ایمپلنت دندان معمولاً به صورت مرحله‌ای انجام می‌شود. ابتدا دندان آسیب‌دیده برداشته‌می‌شود. سپس استخوان فک برای جراحی آماده‌می‌شود. در این مرحله ممکن است نیاز به پیوند استخوان فک وجود داشته باشد. پیوند استخوان روشی است که استخوان از دست‌رفته به دلایل مختلف، جایگزین و بازسازی‌می‌شود. اگر دندان‌ها به علت تروما، پوسیدگی یا آسیب دیدگی از بین رفته باشند، احتمال از بین رفتن استخوان فک نیز زیاد خواهد بود و در صورت عدم درمان وضعیت استخوان فک بدتر خواهد شد. از آنجایی که ایمپلنت باید در استخوانی با تراکم و طول مناسب قرار بگیرد، این افراد نیاز به پیوند استخوان برای ایمپلنت دندان خواهند داشت.

پیوند-استخوان-قبل-از-ایمپلنت-دندان
پیوند-استخوان-قبل-از-ایمپلنت-دندان

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان چگونه انجام میشود؟

۱. قبل از عمل، بیهوش و علائم حیاتی شما در کل کنترل خواهد شد.
۲. تکنسین دندانپزشکی ناحیه‌ی مورد نظر را تمیز می‌کند.
۳. متخصص شما یک برش در لثه ایجاد‌می‌کند تا آن را از استخوانِ محل قراردادن پیوند جدا‌کند.
۴. متخصص مواد استخوانی را بین دو قسمت استخوان قرار می‌دهد که باید در کنار هم رشد کنند.
۵. پیوند استخوان با یک ماده‌ی چسبنده قابل‌ حل یا با پیچ‌های مخصوص محکم می‌شود.
۶. سپس محل برش بخیه می‌شود تا بهبود یابد.

سه روش اصلی برای پیوند استخوان دندان وجود دارد. هر یک برای شرایط مختلفِ مفید است

انسداد پیوند استخوان

این کار در مواردی انجام می‌شود که از دست دادن استخوان در جلوی فک مشهود باشد.معمولاً از پشت استخوان فک، نزدیک دندان عقل گرفته می‌‌شود.

لیفت سینوس

هنگامی که از بین رفتن استخوان در نزدیکی دندان‌های مولر فوقانی اتفاق افتاده باشد و باعث پایین آمدن سینوس شده باشد، پیوند استخوان برای بازگرداندن ثبات فک فوقانی انجام می‌شود در حالی که سینوس‌ها نیز به موقعیت مناسب خود باز می‌گردند.

پیوند سوکت

پیوند استخوان همزمان با کشیدن‌دندان انجام‌می‌شود تا از تحلیل استخوان جلوگیری‌کند. در غیر این صورت ممکن است پس از کشیدن دندان اتفاق بیفتد.

بعد از پیوند استخوان و جراحی ایمپلنت چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

با اینکه فرایند پیوند استخوان قبل از ایمپلنت می‌تواند روند درمانی را طولانی‌تر کند، اما گاهی اوقات استفاده از این روش به یک بخش اساس و ضروری در فرآیند کاشت ایمپلنت تبدیل می‌شود. بعد از جراحی ممکن است بیماران مشکلات معمولی مانند تورم لثه، ورم پوست، کوفتگی و مقداری خونریزی را تجربه کنند. اما این عوارض جانبی معمولاً به سرعت از بین می‌رود.
همچنین برخی محدودیت‌های در مورد رژیم غذایی افراد بعد از ایمپلنت و پیوند استخوان وجود دارد. برای مثال تا زمان بهبودی کامل در هنگام انجام پیوند استخوان و هر مرحله از ایمپلنت، تنها مصرف غذاهای نرم برای شما امکان پذیر خواهد بود.

پیوند استخوان دندان چقدر دردناک است؟

پیوند استخوان دندان که شامل برداشت مواد استخوانی از بدن خود بیمار نیست، روشی نسبتاً جزئی است.
در حین انجام عمل آرامبخش دریافت خواهید کرد، برای همین تا قبل از اینکه اثر بیهوشی از بین برود دردی احساس نخواهید کرد. سپس، درد معمولاً در چند روز آینده با مسکن‌های بدون نسخه قابل‌تحمل است.
داروهای ضد درد نیز ممکن است مناسب باشند.
اما اگر مواد استخوانی از بدن خود شما به دست بیاید، روند بهبودی می‌تواند دردناک تر باشد، زیرا جراحی در دو مکان انجام می‌شود – به عنوان مثال مفصل ران و فک شما.
مقدار استخوانی که برداشته می‌شود معمولاً بسیار کم است، بنابراین دوره‌ی احساس درد باید کوتاه باشد.

مهارت های ما در عمل پیوند استخوان

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید