انتخاب-خمیر-دندان

انتخاب-خمیر-دندان


ممکن است تابه‌حال به انواع خمیر دندان‌های موجود در قفسه‌ها فکر نکرده باشید مگر آنکه دچار مشکل خاصی شده‌باشید. انتخاب خمیر دندان مناسب برای محافظت از دندان و زیباتر کردن لبخند،مساله‌ای بسیار مهم است.

 

انواع خمیر دندان:

اگر دندان های حساسی دارید و یا دندان‌هایتان بعد از مسواک زدن کاملا سفید نمی‌شوند تغییر نوع خمیر دندانتان می‌تواند به بهبود این اوضاع کمک‌کند.

خمیر دندان ضدپوسیدگی

این خمیردندان ضروری‌ترین نوع خمیردندان است که حاوی فلوراید می‌باشد،خمیردندان مخصوص بزرگسالان حاوی PPM1000 فلوراید است که در خمیردندان مخصوص کودکان مقدار آن حدود PPM500 است. روی جلد آن تصاویر کارتونی حک‌شده و طعم براساس ذائقه کودکان طراحی گردیده‌‌است.پس از استفاده از خمیردندان دهان خود را بشویید و از خوردن آن جدا خودداری کنید زیرا حاوی مواد سمی است.

خمیر دندان ضدحساسیت

این نوع خمیر دندان تنوع کمی دارد و اکثر آنها حاوی پتاسیم‌ هستند که یک ماده فعال کننده‌ است و درد دندان را از بین می‌برد.خمیردندان ضد حساسیت جدیدتری وارد بازار شده‌ است و به گونه طراحی شده‌است که از عملکرد بدن برای معدنی کردن دندان تقلید می‌کند و منافذ دندان را پر می‌کند. کلسیم و آرژنین مواد فعال موجود در این خمیردندان است.

خمیر دندان ضد پلاک

این خمیردندان میزان تجمع پلاک و اثرات سمی باکتری های لثه را کاهش‌ می‌دهد. برندهای مختلف خمیر دندان ضد پلاک حاوی مواد مختلف فعال‌اند.

خمیر دندان سفیدکننده

مواد پاک کننده موجود در فرمول این خمیر دندان‌ها با برداشتن لکه‌های موجود در سطح دندان باعث سفیدکردن آنها می‌شود.استفاده بلند مدت از این خمیردندان‌ها می‌تواند باعث ازبین رفتن مینای دندان شود. اگر مایل به سفید کردن دندان‌هایتان هستید در خصوص روش‌های سفیدکردن دندان در منزل یا محل کار با دندانپزشک خود مشورت کنید اما به یاد داشته باشید که استفاده بلند مدت از این خمیردندان باعث ازبین رفتن مینای آن می‌شود. اگرچه ممکن است فلوراید موجود در خمیر دندان‌های مختلف از کرم خوردگی دندان‌ها جلوگیری می‌کند.

 

نکاتی برای انتخاب خمیر دندان مناسب

  •  خمیر دندانی را انتخاب کنید که حاوی فلوراید باشد. وجود فلوراید در خمیردندان بسیار مهم است زیرا به تقویت مینای دندان کمک می‌کند. فلوراید برای افراد دیابتی بسیار مهم است و باعث از بین رفتن پلاک‌های دندان می‌شود. عفونت دندان در افراد دیابتی خطرناک است. فلوراید برای حفظ سلامت دهان،دندان و لثه مهم است.
  • انتخاب-خمیر-دندان
    انتخاب-خمیر-دندان

    خمیردندان مناسب کودکان را انتخاب کنید. هنگامی که قصد خرید خمیردندان برای کودکان خود را دارید خمیردندانی را انتخاب‌کنید که برای آنها طراحی شده‌است. ممکن است کودکان خمیردندان را قورت دهند بدین منظور خمیردندان مخصوص آنها فاقد سدیم لوریل سولفات است، به‌علاوه خمیردندان مخصوص بزرگ سالان حاوی مواد قوی‌تر است که برای کودکان مناسب نیست.

  • خمیردندانی را انتخاب کنید که حاوی مواد طبیعی‌تر است. خمیردندان‌های ارگانیک حاوی مواد طبیعی‌تراند که باعث حفظ سلامت دهان می‌شوند.
  • خمیردندانی را انتخاب کنید که طعم آن با ذائقه شما مطابقت دارد. انتخاب خمیردندانی که طعم آن را دوست دارید به سلیقه شما مربوط است. در حقیقت استفاده از خمیر دندان مناسب شما را به مسواک‌زدن تشویق‌می‌کند.
  • ترکیبی را برای تمیز کردن دندان انتخاب کنید که آن را می‌پسندید. نوع ماده تمیزکننده دندان اهمیتی ندارد. می‌توانید از ژل، خمیر یا مایع برای تمیز کردن دندان‌هایتان استفاده کنید. ژل و خمیر، مسواک‌زدن را راحت‌تر می‌کنند و بهتر به دندان و مسواک می‌چسبند.
  • خمیردندانی را انتخاب کنید که نفس شما را تازه می کند. خمیردندانی را تهیه‌کنید که با از بین بردن بوی بد دهان باعث تازه شدن نفس می‌شود. معمولا این خمیردندان‌ها حاوی موادی‌اند که با از بین بردن بوی بد یا مبارزه با باکتری‌ها، نفس را خوشبو می‌کنند.

معایب

خمیر دندان در کنار فواید ، مضراتی نیز دارد.از جمله این مضرات میتوان به مواد شیرین کننده آن اشاره کرد که خود عامل پوسیدگی دندان می‌باشد. علاوه بر این خمیر دندان‌هایی که حاوی مواد سفید کننده دندان هستند به تدریج سبب از بین رفتن مینای دندان می‌شوند.

 

درباره انواع مسواک بخوانید..

بدون نظر

دیدگاهتان را بنویسید